Guide til iVolunteer

I Cph Volunteers skal du bruge systemet iVolunteer, når du tilmelder dig et event som frivillig. Her finder du en guide til, hvordan det virker.

Lynguide til iVolunteer

Find et event

Alle events vises i menuen 'Kalender'. Er kalenderen tom? Husk at trykke 'Vis alle arrangementer' øverst i billedet.

Tilmeld dig til en vagt 

I kalenderen finder du events, som du kan tilmelde dig med et enkelt klik. Tilmeldingen bliver bekræftet på din e-mail. Du bliver hjulpet af farvekoderne: Er de grønne, er tilmeldingen åben. Gul betyder, at eventet snart er fyldt, eller at der er plads på ventelisten. Røde events er lukket for tilmelding. Grå events er endnu ikke åbnet. På hvert event vil der altid fremgå en dato for, hvornår tilmeldingen åbner. Og hvis eventet er åbent for tilmelding, kan du se datoen for, hvornår tilmeldingen lukker. 

Find dine opgaver

I menuen 'Mine opgaver' kan du se, hvilke opgaver du aktuelt har i kalenderen, og hvilke opgaver du tidligere har haft. Er du frivillig i Cph Volunteers kan du under 'Tidligere opgaver' printe et deltagerbevis ud, der viser din historik i Cph Volunteers.

Ændre eller slette din profil

Du kan ændre dit profilbillede ved at klikke på dit navn eller foto, trykke på 'Profil' og 'Generelt' og uploade et billede. Her kan du også opdatere forskellige oplysninger om dig selv som fx adresse eller t-shirt-størrelse. Her kan du også slette din profil, men husk: det ikke kan fortrydes!

Være med i en gruppe

Grupper er interessefællesskaber eller frivilliggrupper til en organisation. Hvis de er åbne for nye medlemmer, kan du ansøge om medlemskab via menuen 'Grupper'.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg modtager ikke nyhedsbrevet?

Du kan redigere din tilmelding til nyhedsbrevet under din profil. Tryk på profilbilledet, når du er logget ind, og vælg 'profil'. Herefter kan du under fanen 'Generelt' vælge at modtage nyhedsbrevet. 

Jeg kan ikke skifte kodeord?

Der har været problemer med at skifte kodeord, som vi arbejder på at løse. Du skal prøve at skifte kodeordet via en PC og på browseren Chrome. Hvis det stadig ikke virker, så kan du kontakte kontoret på cphvolunteers@kk.dk.

 

Tilmeldingen virker ikke på min iPad?

Systemet fungerer bedst i browseren Chrome, som du kan downloade her.

Du kan godt bruge en tablet (iPad) eller en mobiltelefon, hvis du husker at bruge Chrome som browser.

Datahåndtering i iVolunteer

iVolunteer fungerer ved at være mellemled mellem eventarrangører og frivillige. Det betyder, at du som frivillig registrerer dig med dine kontaktoplysninger, og at disse bliver videregivet alene til de arrangementer, du tilmelder dig. Eventarrangøren må bruge kontaktoplysninger før og under arrangementet og dele dem med teamledere og frivilligkoordinator, men må ikke gemme dine kontaktoplysninger efterfølgende. 

Din frivillighistorik, dvs. angivelse af hvor du har været frivillig, bliver gemt i systemet, og den har du selv og kontorets medarbejdere adgang til. Hvis du sletter din profil på  iVolunteer, bliver den slettet helt i systemet.

Når du opretter en profil i iVolunteer, giver du derfor samtykke til, at eventarrangøren har adgang til din data før og under eventet, og at Cph Volunteers har adgang til din data, så længe profilen er aktiv.

Gå til iVolunteer