Kom i gang med iVolunteer

Et vigtigt værktøj i rekrutteringen er platformen iVolunteer. Her finder du vores guide til, hvordan du som arrangør kommer godt i gang med at oprette dit opslag.
Fotograf
CMC, Pierre Mangez

iVolunteer er et webbaseret system, som vi bruger til at finde og håndtere frivillige.

I iVolunteer kan du

  • oprette dit event og de opgaver du søger frivillige til
  • løbende se tilmeldinger til vagterne
  • downloade vagtplanen
  • registrere fremmøde, når eventet er slut

 

Sådan gør du

Du skal starte med at oprette dig som almindelig bruger på iVolunteer. Når dette er gjort, kontakter du os, så vi kan åbne for flere rettigheder som arrangør.

Herefter følger du vores vejledning til at oprette events i iVolunteer, som du kan se og downloade nedenfor. 

Gå til iVolunteer forsiden

Gode råd når du arbejder i iVolunteer

  • Udfyld alle felter med en grøn *
  • Tryk "gem", inden du forlader en fane
  • Fjern formatering fra tekst, hvis udseendet af teksten driller (fx ved at kopiere teksten ind i programmet notepad)

Troubleshooting

Jeg kan ikke se et "kontrolpanel"?

Du har fået tildelt nye rettigheder (arrangør basis eller premium), og derfor skal din profil først opdateres. Du skal logge ud og logge ind igen.

Jeg kan ikke finde mit arrangement under "opgaver" eller "vagtplan"?

Når du skal oprette opgaver og se vagtplanen, skal du finde dit arrangement frem i søgefeltet. Søgefeltet har en lille pil, så man kan tro, at der kommer en drop-down menu frem. Det gør der ikke, men du skal søge dit arrangement frem ved at begynde at skrive titlen.

Hvis du har oprettet andre arrangementer, så husk at finde det arrangement med korrekt dato og årstal.

Jeg kan ikke finde mit arrangement i arrangementslisten?

Dit arrangement er formentlig oprettet korrekt, men står som arkiveret og er derfor ikke på listen under "Arrangementer". 

Kontakt kontoret som kan ændre indstillingen for dig. 

Jeg har rettet i mit opslag (arrangement eller opgaver) og nu kan jeg ikke finde ændringerne?

Du har redigeret i et gemt arrangement eller opgave. Derfor er dine ændringer gemt som en "kladde". Du skifter mellem kladde-visning og godkendt-visning på en knap i højre hjørne. Nyt indhold skal altid godkendes på knappen inden det offentliggøres.

Bemærk, at hvis du ændrer væsentlige ting i et opslag som er offentligt, skal du altid koordinere med kontoret.